Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Av | 7 januari, 2013 | Personligt Ledarskap, Träning | 4 kommentarer

Att sätta upp SMART mål – träningsschema

Nu har jag planerat, tänkt efter och satt upp några mål.
För att inte bli målförvirrad har jag prioriterat upp mina mål 1, 2, 3 osv.

Ett av dessa mål är med min träning. Som jag har skrivit om har jag problem med mitt knä och är i rehabiliteringsfasen.
Så…jag har gjort upp ett träningsschema
träningsschema
Jag ska arbeta med min rehab varje dag i en månads tid(32 dagar blir det mellan den 6:e kan och 6:e feb)
Men kroppen behöver vila så onsdagar och söndagar blir löp- och övningsfria.
Jag har också planerat att öka längden på löpningen(läs joggning eller vad du nu vill kalla det) med 0,5km och det är mitt mål, men jag kommer att vara väldigt lyhörd på kroppens signaler.

Jag började igår, 6:e januari och trots att det var söndag blev det löpning och övningar, för att komma igång.
Nu är det bara att sätta sikte på att göra detta varje dag.

För mig är detta ett delmål – komma igång med löpningen. Mitt huvudmål är att springa 1mil 2013.
Det är SMART=
Specifikt
Mätbart
Applicerbart
Roligt(Realiserbart ska stå här men det är så tråkigt, det är viktigt att målet är roligt och tändande!!!)
Tidsbestämt

Share Button

Comments

comments

Social Widgets powered by AB-WebLog.com.