Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Av | 4 juni, 2013 | Livsåskådning, Träning, Yoga | 0 kommentarer

Att ta sig ur dalen – PMA vs NFUA

Jag pratade med någon om det här med hur vi visar upp oss i sociala medier och denne person sa då något i stil med: ” jag blir så trött på bloggar där man får se hur jävla nyttigt de lever, hårt de tränar och rent de äter i några veckor. Sedan bloggar de inget i någon vecka, då de bryter ihop, för att sedan komma tillbaks och visa upp igen”.
Jag tänkte inte mer på det då men inser nu vad hemskt det låter, istället för att blogga om sitt liv lever de sin blogg…

Samtidigt märker jag själv att det inte blir lika intensivt bloggande nu när jag är i dalen, inte för att jag inte vill visa upp det, mer för att jag inte orkar gnälla.

För just nu är det inte någon PMA(Positive Mental Attitude) up in here, det är helt orkeslöst och mer NFUA(Negative Fuck You Attitude)  – och det är definitivt inget jag vill sprida till någon.
Min och Emmys utmaning håller mig i styrfart för då blir något gjort i den här virvelvinden som är mitt kaos just nu. Idag tog jag mig en reflektionsstund och listade upp vad jag kopplar till mitt välmående eller uschmående:
PMA, attityd, inställning, välbefinannde, hälsa, lycklg, målsättning

Det jag insåg var att vår utmaning är mitt sätt att fokusera på ett symptom, inte på problemet. När jag får balans kommer morgonträningen komma otvingat, så när utmaningen är klar kommer mitt fulla fokus vara på det riktiga området: STRUKTUR.
Planera in mina dagar, få in rutin och GDN!! Göra Det NU
Inte skjuta framför mig.

Tack och lov har jag en sådan där stjärnarbetskollega som jag får coacha och bli coachad av och det här var såklart ämnet under dagens möte.
Jag fick ner några starka punkter och humöret lyftes lite:

  • Ta lättplockade frukter: ex vik all tvätt som ligger hemma på sovrumsgolvet…ja asså…den kanske inte borde ligga på golvet men nu är det så!
  • Strykemorgonträning på torsdag
  • Planera in matlagning på torsdag(snickers + matlådor att frysa in)
  • Planera in reflektionstid och struktionstid på torsdag
  • Dubbelpass AHA, förhoppningsvis ett löppass på torsdag EM/kväll
  • För att säkra min framgång i dessa  uppdrag: be Mister påminna och hålla ett öga på mig. Han är stenhård och tar inga ursäkter så sannolikheten att det blir gjort ökar drastiskt!
Share Button

Comments

comments

Social Widgets powered by AB-WebLog.com.