Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Av | 22 februari, 2013 | Träning | 4 kommentarer

Hemmaträning med kettlebell och pilatesboll – 90 min av fokuserad träning

Jag älskar att gymma, men ibland är det skönt att träna hemma. Alla har inte råd/tid/möjlighet att gymma så jag erbjuder här ett tungt pass som kör igenom hela kroppen. Det hela tar 90 min och ett bra pass behöver definitivt inte vara så långt, det går bra att ta en del en dag, och en annan del dagen efter.
Det är din träning gör som du vill!

Jag har delat in det i småset för jag har lättare att fokusera och för att orka superseta.
Nog skrivet, till upplägget:

Armar + bröst – jobba 1 min/övning 3 varv i superset = 12min sedan 30sek vila
Clean + press H/V
Ligga på pilatesboll och lyfta KB
Armhävningar
Pushback

Ben – jobba 1 min/övning 3 varv = 12min sedan 30sek vila
Goblinsquat
Utfall
Pliequat
Stå på alla fyra lyft bak benet(i gummisnodd)

Rygg axlar – jobba 1 min/övning 3 varv i superset= 12min sedan 30sek vila
Swing
Goodmorning
Axellyft
Stående rodd

Core  – jobba 1 min/övning 3 varv i superset = 18min sedan 30sek vila
Mountainclimb
Sidoplanka H
Sidoplanka V
Bendropp
Cykla
Benlyft

Handstående 1 minuter – sjukt tungt!
Burpees 3 minuter

Stretch/Rörlighetsträning 30min
hemmaträning, träningstips, kettlebell, styrketräning, träningspass hemmaträning, träningstips, kettlebell, styrketräning, träningspass hemmaträning, träningstips, kettlebell, styrketräning, träningspass hemmaträning, träningstips, kettlebell, styrketräning, träningspass

Share Button

Comments

comments

Social Widgets powered by AB-WebLog.com.