Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Av | 29 oktober, 2014 | Träning | 0 kommentarer

Kvällsträning i solnedgången

Jag är så tacksam för det liv jag skapat mig. just idag lite extra tacksam för det faktum att jag bor i ett hus med en man som inte motsätter sig att jag är vikter och yogamattor överallt (+ byggt om uteförrådet till isolerat träningsrum).
När jag ser skivstången hela tiden ökar suget och det är så mycket lättare att ”slå till”. Idag kom jag hem med spritt i kroppen, tog mig ut och fick svettas loss till en helt underbar solnedgång.

Idag var det fokus på corestabilitet. Att stå stilla i plankan tränar en viss del av magen, sure. Men för att få ”nytta” av träningen måste du träna aktiviteten i rörelse. Jag valde basic övningar, mellanvikt och få repetitioner för att kunna ha kontakt med magen genom alla övningar.

Med skivstång 2 set
Squat 10rep
Marklyft 10rep
Stående Rodd 5rep
Axelpress 5rep

Med Kettlebell 5 set
Sumo squat 5rep
Swing 5rep
Clean + jerk 5rep

Core 1min/övning
Planka med axeltapp
Planka med knä mot armbåge
Planka dra in fötter mot händerna

Kvällsträning i solnedgången Kvällsträning i solnedgången Kvällsträning i solnedgången Kvällsträning i solnedgången

Share Button

Comments

comments

Social Widgets powered by AB-WebLog.com.