Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Av | 31 maj, 2013 | Träning | 1 kommentar

Morgonens hemmaträning avklarad – träningstips

Det var en hemsk natt, jag vaknade flera gånger och hade tillochmed bestämt mig vilket bakverk jag skulle göra till Emmy eftersom jag inte skulle orka med morgonträningen.
Men när klockan ringde förvånade jag mig själv och klev upp.
Det blev inget toppenpass men det blev av – och jag är så jävla nöjd med mig själv!!!

Det här passet siktar på en rejäl genomkörare, jag använde skivstång och 5kg på vardera sida.
Du kan självklart öka eller minska efter egen styrka eller ta en kettlebell istället, tanken är att d har samma vikt genom hela passet eftersom det ska gå snabbt i bytena

Benböj – 12 rep
Good morning – 12 rep
Axelpress – 5 rep(SÅ mkt svagare där)
Stående rodd – 12 rep
Marklyft – 12 rep
10 burpees
Upprepa 3 varv

Som sagt; det ska gå snabbt mellan övningarna och om du vill bli tröttare kan du öka vikt eller antal reps.
Känner du att dagsformen är lite medel sådär minska vikt eller reps, eller skippa burpeesen.

Morgonträning, träningstips, hemmaträning, kettlebell, passupplägg, styrka, cirkelträning

Share Button

Comments

comments

Social Widgets powered by AB-WebLog.com.