Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Av | 22 maj, 2013 | Livsåskådning, Träning, Yoga | 0 kommentarer

Morgonträning: tema rörlighet och inre lugn

Så var dag tre av utmaningen klar: 30 minuters morgonträningen är utförd.
Idag började jag med meditation, följt av några solhälsningar och till sist några rörlighetsövningar.

Snabbt, enkelt, effektiv och alldeles underbart – precis vad kroppen behövde!
Stenhård träning är fantastisk, känslan att få ta ut mig och verkligen utmana både min fysiska och mentala styrka är klockren. Att känna att jag blir starkare, snabbare, får bättre teknik – wow vilken energirush!
Det är så lätt då att fastna i det och att ständigt vilja sätta personbästa(PB för er som undrar vad det står för i alla bloggar)Det är också lätt att man bildar sig den uppfattningen att träning bara ger något om du kryper spyende därifrån.

Nej

Så är det inte. När du tränar bryter du ner kroppen, och när du vilar kan kroppen bygga upp sig igen – starkare än den var innan passet. Därför är det viktigt med vilodagar(dock innebär inte detta att du aldrig mer ska träna utan ”vila dig i form”).
Vad som också är viktigt är att ge kroppen varierad träning för att stimulera alla muskler. De som enbart tränar i gym får väldigt stora synliga muskler, men stimulerar de multifiderna eller andra småmuskler? Förmodligen inte, så de har ett starkt skal men en ostabil konstruktion överlag. Det blir liksom obalans i kroppen.

Så idag stimulerade jag några mindre muskler, men lät framförallt kroppen aktivt vila och sträckte på mina spända muskler.
Hur tar du hand om din kropp idag?
Morgonträning,rörlighet, inre lugn, härvara, yoga, mental träning, multifiderna

Share Button

Comments

comments

Social Widgets powered by AB-WebLog.com.