Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Av | 26 januari, 2013 | Personligt Ledarskap, Träning | 0 kommentarer

SMART mål – sammanfattning

För er som nyss hittat hit eller missat vad jag dillar om när jag proklamerar att jag är 100%ig gällande mitt SMARTa mål tänkte jag göra en liten sammanfattning. Som jag har skrivit om har jag problem med mitt knä och är i rehabiliteringsfasen så jag satte uppe det här målet, det här SMARTa målet för att få ordning på mitt knä.

Mitt SMARTa delmål, att från 6:e januari till 6:e februari fokusera på rehabiliteringen av mitt knä och träna ett pass om dagen, är alltså igångsatt för fulla muggar!
Hur definierade jag det här SMARTa målet för mig då?
Specifikt – Fokusera på rehabiliteringen av mitt knä genom att träna ett pass om dagen mellan den 6:e januari och 6:e februari för att kunna uppnå mitt stora mål – att springa en välmående mil under 2013
Mätbart – 1pass om dagen=32 pass under den här tiden. Detta inkluderar löpning, övningar, stretch och core.
Applicerbart(stort ord det där, men tolkar det som: Hur kan jag applicera/tillämpa målet när det är uppnått) – ett välmående knä gör det möjligt för mig att löpträna
Roligt – Ja alltså, rehabövningar är inte roligt, ens lite faktiskt. Men själva löpdelen är det. Att kunna springa längre sträckor är också det. Detta gör det värt att kliva upp 0430 och ge mig ut och springa i mörkret, med nyfallen snö som gör det svinhalt att sätta ner foten.
Tidsbestämt – Mellan den 6:e januari och 6:e februari

Jag har kommit så lång väg och gjort så många personliga vinster, för mig har det här varit helt rätt.
Att jag har satt upp det här målet, att jag bloggar om det och att jag har min kalender som jag dagligen checkar av motiverar mig att ge mig ut och löpa även när energin är låg.
För mitt mål är så värt att nå!

Har du satt upp något må?
Hur lade du upp handlingsplanen?
Nådde du ditt mål?
Belönande du dig själv?
träningsschema, SMART mål

Share Button

Comments

comments

Social Widgets powered by AB-WebLog.com.